Lüks otelde ‘okul kantini gibi’ servise 4 bin TL ödeyip isyan ettiler
Lüks bir otelde gece geç saatte yemek yemek isteyen bir çift, aldığı ‘odaya servis’ hizmetiyle otelcilik sektörünün günümüzdeki durumunu sosyal medyada tartışmaya açtı. İddiaya göre ucuz paket servis kaplarında gelen ve 110 dolara (yaklaşık 3 bin 900 TL) mal olan yemek, beklentilerinin oldukça altında kaldı. Üstüne üstlük bu ücrete ek bir de zorunlu bahşiş de eklendi…
İsyanını sosyal medya paylaşım platformu Reddit’te bir de fotoğraf ekleyerek paylaşan müşteri, “Lüks odamdan sipariş ettiğim 110 dolarlık oda servisi işte böyle görünüyor” yazdı. Fotoğrafta, plastik bir kapta sunulan iki ortalama görünümlü hamburger, patates kızartması ve iki kutu bira görünüyor. Yemek, lüks bir otelden olan sunum beklentisinden oldukça uzak, adeta bir büfeden sipariş edilmiş gibi görünüyordu.
“BUNA ODA SERVİSİ DEMEYİ BIRAKIN”
Oteldeki sunum ve fiyatlandırmayla ilgili müşteri, “JW Marriott Indianapolis otel odası servisini ya geri getirin ya da buna oda servisi demeyi bırakın. Ayrıca yüzde 22 bahşiş ve 5 dolarlık teslimat ücreti otomatik olarak eklendi. Bu aldatıcı uygulama sözde premium bir marka için korkunç” yorumunu yaptı.
Bu paylaşım, popüler bir seyahat blogu olan Viev From The Wing’in de dikkatini çekti. Seyahat uzmanı Gary Leff, lüks otellerin eskiden standart olan bu hizmeti giderek azalttığını söyledi: “Doğru düzgün oda servisi artık yok oluyor ve bu oldukça korkunç. Temizlik gibi temel hizmetlerde bile kesintiler varken oda servisinin kötüleşmesi ya da tamamen kaldırılması maalesef şaşırtıcı bile değil.”
“OKUL KANTİNİNDE DAHA İYİ YEMEKLER YEDİM”
Bu paylaşımla birlikte müşteriler, adeta lüks otellere karşı eteklerindeki taşları dökülmeye başladı. Yorumların bir kısmı şöyle oldu: “Şaşırtıcı değil, Vegas’taki JW Marriott’ta da oda servisi aynı şekilde berbattı. Okul kantininde daha iyi yemekler yedim ama hala kar ediyorlar, bu yüzden neden değiştirsinler ki?.”, “COVID’den beri kaldığım her lüks otelde bu ‘oda servisini’ yaşadım ve artık sipariş vermeyi tamamen bıraktım”, “Tek kullanımlık plastik şampuanları çevreyi korumak için kaldırdıklarına dair tabelalar koyuyorlar ama sonra kapınıza bir sürü tek kullanımlık plastikle dolu oda servisi getiriyorlar. Bu uygulama artık sona ermeli.”
ŞİKAYET SONRASI İNDİRİM YAPTILAR
Servisten memnun olmayan müşteri, şikayeti sonrası bir müdürün konuya hassas yaklaşıp, 110 dolarlık siparişte yüzde 50 indirim yaptığını söyledi. Ancak müşteri, nihai değerlendirmesinde yemeğin berbat olduğunu dile getirdi. Bu olay, oda servislerinin geldiği noktayı tartışmayı sosyal medyada yeniden tartışmaya açtı…